lauantai 4. maaliskuuta 2017

Blogitiimi - Kevään bucketlist

Tämä postaus tässä näin jota te luette, on mun blogin 800. julkaistu postaus!! Kahdeksassadas postaus. Ihan hurja ajatus, että saattaisin jo tänä vuonna saada 1000. postauksen rajan rikki, jos julkaisisin melkein joka päivä loppuvuoden ajan uuden postauksen! Se ehkä jää vielä kuitenkin ens vuoteen, mutta silti 800 postaustakin on iso määrä! Tää 800. postaus sattuu olemaan Blogitiimin maaliskuun tiimipostaus, joten mennään asiaan!

Tuntuupa hassulta ajatella jo kevättä! Tätä postausta kirjottaessa on vielä helmikuu, tänäänkin sää oli -16 astetta pakkasen puolella, hirvittävä lumimyräkkä ja lunta joka puolella. Mut oli muutama päivä sitten jo vähän kevätfiilistä, kun aurinko paistoi tosi nätisti! Silleen keväisesti, niinkun aurinko alkaa paistamaan talven jälkeen. Blogitiimin kanssa maaliskuun postauksessa listaillaan kevääksi toteutettavia asioita, eli tehdään kevään bucket list! Mä en oo koskaan aikasemmin tehnyt varsinaista bucket listia, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Mulla ei oo suurensuuria tavotteita, mitä haluaisin tehdä tai toteuttaa. Ne voi osa kuulostaa tosi pieniltä, arkipäiväisiltä ja jopa itsestäänselvyyksiltä, mutta mun kevään bucket listissa niillä on suuri rooli! Nää asiat ei tuu missään sen kummemmassa järjestyksessä, ja yritin valita vain ne asiat tähän, joihin oikeesti yritän panostaa ja jotka aion tosissani toteuttaa. Vaikka kuinka paljon haluaisinkin matkustaa Australiaan, niin tiedän, ettei se oo mitenkään tänä keväänä edes mahdollista.

Tän postauksen julkaisupäivä on 4.3., kuukauden ensimmäinen lauantai kuten aina ennenkin Blogitiimi-postauksissa. Tällä kertaa tää tulee ajastettuna, koska mä en oo maisemissa julkaisuajankohtana, ja haluan tän ajallaan saada julkaistua. Musta tuntuu aina huijaukselta ajastaa postauksia, mut tällä kertaa se on kaikkien etu! Mä palailen vasta puolenyön aikaan kotiin, ja oon melko varma, ettei kotiinpäästessä oo ensimmäisenä mielessä koneen avaaminen. Mutta nyt itse asiaan!
 Matkusta Tukholmaan!
Tää ei oo mikään toive, että "haluaisin matkustaa Tukholmaan", vaan mun on pakko päästä sinne. Mulla on niin ikävä mulle tärkeitä ihmisiä siellä, Tukholmaa ja koko Ruotsia. Pakko päästä, ei oo vaihtoehtoja. Mä vaikka uin Itämeren halki, jos ei muu auta.

 Nuku hyvin!
Vaikka oon alkuvuodesta määrällisesti nukkunutkin hyvin, jopa 12h yöunia, niin täysin väärään vuorokaudenaikaan, jolloin unen laatu kärsii jo siitä, vaikka tuntimäärä riittäiskin. Mun tavote on mennä ihmisten aikaan nukkumaan, mielummin ennen puoltayötä, ja herätä vielä aamun puolella. Ei enää aamuun asti valvomista ja iltapäivään asti nukkumista.

 Ole parempi ystävä!
Haluan olla parempi ystävä, olla enemmän läsnä, nähdä useammin, tehdä kivoja asioita yhdessä. Etenkin niitä ystäviä haluan nähdä, jotka asuu kauempana, eikä yleensä tuu välimatkan takia nähtyä usein. Ystävät on niin rakkaita mulle, ja haluan että ne tietää sen. Ne, jotka on ollut mun tukena tosi paljon, haluan näyttää miten kiitollinen oon niille.

 Panosta kouluun!
Teen kevään aikana koulujutut niin huolellisesti kuin osaan ja pystyn. Yritän olla jättämättä tehtävien tekoa viimeiseen iltaan.

 Ole rohkea!
Mä haluaisin olla rohkeampi. Haluan kevään aikana tehdä asioita, mitkä on ennen pelottanut liikaa, tai mitkä on aiemmin aiheuttanut ahdistusta. Siis sellaisia asioita, joita kuitenkin haluaisin tehdä, jos vaan uskaltaisin! Ei välttämättä suuria asioita, en mä benjihyppyä ole hyppäämässä, mutta pieniä. Kuten että uskaltaisin vaikka sanoa mielipiteen jostain asiasta, mihin en oo aiemmin uskaltanut ottaa kantaa, vaikka se tuntuu itselle tärkeältä asialta.

 Tutustu uusiin ihmisiin!
Musta on ihanaa tutustua uusiin ihmisiin, mut mä en koskaan tutustu missään keneenkään. Koulussa sentään on mahdollisuus, mutta vapaa-ajalla on kertakaikkisen toivotonta tutustua uusiin tyyppeihin. Mutta otan tavotteeksi tutustua jotenkin uusiin ihmisiin!

 Käy keikalla!
Keikoilla on aina tunnelma ihan katossa, eikä sitä fiilistä voi verrata mihinkään Spotifyn kuunteluun. Mä en oo pitkään aikaan käynyt missään keikalla, mutta haluan kevään aikana päästä jonkun artistin keikalle! Johanna Kurkela ja Suvi Teräsniska on sitten loppuvuoden keikkalistalla, mutta keväällä haluaisin jonkun toisen artistin keikalle.
Mun bucket listissa on vaan 7 kohtaa, mutta osan toteuttaminen ei tapahdu sormia napsauttamalla, vaan ne vie pitemmän aikaa. Mä teen parhaani näitten asioitten eteen!

Käykää kattomassa muitten Blogitiimiläisten blogeista heidän bucket listit tälle keväälle!

6 kommenttia:

  1. Hyviä tavoitteita! Nukkuminen ja kouluun panostaminen liittyvät vahvasti toisiinsa. Itsellä käy usein niin, että en saa mennyksi nukkumaan ajoissa ja sitten aamulla on toosi vaikeata herätä ajoissa päivän velvollisuuksiin.

    VastaaPoista
  2. Nukkuminen (tai oikeastaan valvominen) on aina ollut minunkin ongelmani. En vaan osaa nukkua, vaikka olen väsynyt ja joskus tuntuu, että en varsinkaan silloin. Viime aikoina olen yrittänyt opetella olemaan stressaamatta asiasta. Jos en jonakin yönä saa nukutuksi, niin yritän ajatella, että ok, nyt ei nukuta, tämä on taas tällainen yö. Ja ikään kuin tarkkailen itseäni ulkopuolelta tyyliin tuossa tuo taas valvoo. Ja jollakin tavalla se on joskus auttanut. Olen nukahtanut helpommin, kun olen ajatellut, että sama se, jos tämän yön valvon.

    VastaaPoista
  3. Hei!

    Löysin blogisi googletellessani tietoa lastenohjaaja-koulutuksesta. Päätän lukion tänä keväänä, ja sen jälkeen haaveenani on alkaa opiskella lastenohjaajaksi.

    Ymmärtääkseni sinä opiskelet näyttötutkintoon valmistavassa koulutuksessa? Kysyisin nyt niin tyhmän kysymyksen, että tarviiko siihen hakiessa olla jo esim. työpaikkaa valmiina jostain päiväkodista? Vai voinko esimerkiksi minä hakea lukio/yo-pohjalla näyttötutkintoon valmistavaan koulutukseen?

    Opolta totta kai olisi paras kysyä neuvoa näihin, mutta alkaa olemaan jo vähän kiire ja hänellä aina tuntuu kestävän viesteihin vastaamisessa. Kiitos jos vaivaudut neuvomaan typerystä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Tottakai neuvon sen verran mitä osaan :) Joo, opiskelen näyttötutkintoon valmistavassa koulutuksessa lastenohjaajaksi. Ei tarvitse olla mitään työpaikkaa esim päiväkodissa valmiina, koska tää koulutus ei oo sama kuin oppisopimuskoulutus. Me käydään koululla opiskelemassa teoriat ja sit työssäoppimaan esim päiväkotiin. Osa mun luokalla käy kyllä töissä koulun ohella, mutta kaikki ei oo edes alan töissä ollutkaan, joten tähän ei vaadita mitään työkokemusta alalta (tai miltään alalta), ei valmista työpaikkaa, ei edes lukiopohjaa, riittää että läpäisee soveltuvuuskokeen ja on motivaatiota opiskella :)
      Tottakai voi hakea yo-pohjalla, mun luokalla on kaikenlaisen koulutus/työtaustan omaavaa opiskelijaa. Osa on ollut työelämässä vuosikymmeniä, osa vaihtaa alaa, osa hankkii nyt vasta ensimmäistä ammatillista koulutusta. Aikuiskoulutuksessa on vaatimuksena vielä +18 vuoden ikä, mutta sä varmaan täytät jo 19 tänä vuonna jos lukiosta valmistut tänä keväänä :)
      Toivottavasti näistä vastauksista oli jotain apua, ja toivottavasti saat sen oponkin kiinni! :D Et oo ollenkaan typerys, muakin hämmensi kaikenlaiset asiat tässä koulutuksessa ennenku sitten pääs alottamaan ja näki näitä juttuja käytännössä.

      Lyhyesti sanottuna siis; voit hakea opiskelemaan lastenohjaajaksi! :) Tsemppiä soveltuvuuskokeisiin (sitten kun niiden aika koittaa!)

      Poista
  4. Kiitos paljon vastauksestasi, selvensi paljon! :)

    Nyt on itseasiassa jo hakukin tehty kyseiseen kouluun. :)

    VastaaPoista
  5. Onpas kaikkea ihanaa luvassa <3 Haluan kans Stokikseen, ihana paikka!

    VastaaPoista