tiistai 28. helmikuuta 2017

A cold day ootd

Heipparallaa ihanat! Tänään on tiistai, helmikuun viimenen päivä. Mulla on superhyvä fiilis - koska piakkoin mä lähden kohti lentokenttää! Oon ollut vähän salaperäinen somessa, että minnekkäs päin maailmaa sitä ollaan lähdössä, mutta nyt on tullut aika paljastaa kohde! Mä lähden siis Lontooseen mun ystävän Marin kanssa  Mä en oo koskaan siellä käynyt, Mari on käynyt joskus vuosia sitten.

Ollaan jo syksystä asti puhuttu Marin kanssa, että lähdetään nyt alkuvuodesta jonnekkin vähän Tallinnaa pitemmälle reissuun. Joulukuun puoleen väliin asti mietittiin matkakohdetta, kun aluks meillä ei ollut ihan yhteneväiset linjat siitä. Mä ehdotin Kööpenhaminaa, mut Mari ei siitä hirveästi innostunut. Mari ehdotti Lontoota, ja mä en oikein vuorostani siitä innostunut. Lähdettiin kuitenkin miettimään siltä kannalta, että mitä me halutaan lomalla tehdä. Ei rantalomaa, ei hirveää määrää museoita, mutta jokunen nähtävyys silti. Lähinnä shoppailua, sellanen kaupunkiloma siis. Päätettiin pysyä Euroopan sisäpuolella, ja siinä ne vaihtoehdot sitte pian rajottukin hyvin pitkälti linjalle Lontoo, Berliini, Pariisi, Madrid ja Barcelona. Kaks viimesintä karsiutu nopeesti pois, Pariisi tuntu ranskankielen-taidottomuuden kanssa mahdottomalta, Mari on käynyt Berliinissä niin monta kertaa ettei halunnut sinne tällä kertaa, joten jäljelle jäi Lontoo.

Mä taivuin siinä kohtaa, vaikka Lontoo ei tosiaan ollut ihan kärkisijoilla mun toivekohde-listalla. Oon kuitenkin innoissani lähdössä, koska vaikka Briteissä puhutaan englantia, jota mä vihaan, niin ehkä mä selviän siellä. Mari on meidän tulkki ja hoitaa puhumiset, mä oon paikasta toiseen suunnistaja, koska handlaan sen homman paremmin. Lähtö on siis tänään iltapäivällä, ja ollaan Suomen aikaa joskus alkuillasta perillä. En sieltä käsin postaile blogiin mitään, mutta lauantaiks mulla on ajoitettuna Blogitiimi-postaus. Se tulee klo 11:00, joten muistakaa käydä kattomassa se! Instaan ja snapchattiin kyllä varmaankin saatte materiaalia, joten niiden kautta pystyy seurailemaan reaaliajassa. Nimellä siniannina löytää mut niistä molemmista! Blogiin tulee kyllä sitte myöhemmin postaukset reissusta.
Tän postauksen kuvat on otettu viime viikolla, samana päivänä kun täällä Lahdessa alkoi hiihdon ja mäkihypyn MM-kisat. Turisteja on täällä pienessä kaupungissa ihan yllinkyllin, joten me lähdetään Marin kanssa kotikaupungin turistivilinää pakoon Lontoon vielä massiivisempaan turistivilinään. Mut se on eri asia, että ne turistit parveilee siellä missä sä asut ja täällä Lahdessa on normaalisti melko rauhallista, eikä keskustassa ruokakauppaan oo mitkään puolen tunnin kassajonot. Torikin on täynnä kaikenmaailman lavarakennelmia kisoja varten, ja kojuja ja muita hökkeleitä löytyy vähän sieltä ja täältä. Lahti on sekasin, kiitos kisojen. Ei siinä mitään, jos kisat kiinnostais itteään jollain tapaa, mutta kun ei kiinnosta. Mut onneks kisat alkaa olemaan jo loppupuolella, kun palataan Lontoosta takasin!

Mutta palatakseni näihin kuviin vielä, oltiin siis Saran kanssa kuvailemassa. Mä tykkään näistä Saran ottamista kuvista tosi paljon, mut mun mielestä Saran kuvat on vielä ihanempia! Ne kuvat löytyy Saran blogista, käykää kurkkaamassa (klik)!

Vaikka olis kuinka kiva jäädä tähän höpöttelemään, niin kello käy koko ajan. Tunnin päästä mun pitää jo lähteä kävelemään Matkakeskukselle, ja oon vielä yökkäri päällä ja loput pakkailutkin kesken! Joten mä priorisoin ajankäyttöni viimeseltä tunnilta niin, että kone menee kiinni ja laitan loput tavarat kasaan ja valmistaudun itekkin lähtöön. Pitäkää hauska hiihtolomaviikko, ne keillä on nyt hiihtoloma! Muille ihanaa talvista viikkoa! Kuullaan pian 

2 kommenttia:

  1. Tosi kivoja kuvia! Ja nauti Sini Lontoon lomasta, oon niiiin kateellinen ♥ ota sit paljon kuvia! :-D

    VastaaPoista