lauantai 4. huhtikuuta 2015

#newhair

Mulla näitä hiuskokeiluja riittää, mut tää on kyllä ollut radikaalein pitkään aikaan... Mä en sinisiä hiuksia värjätessä tajunnut yhtään, ettei se väri lähde millään pois. Vaihtoehtoina oli vaalentaavaalentaavaalentaa, värjätä tummalla päälle, odottaa tai leikata. Mä yritin pariin otteeseen tuloksetta vaalentaa. Odotinkin hetken, mut tummalla värjääminen ei kuulunut mun harkittaviin vaihtoehtoihin, kun nää kerran kuitenkin suhkot vaaleet oli. Jäljelle jäi se radikaalein, ja samalla mun kauhu, leikkaaminen.

Tälleen lauantai-iltana yksin kotona ollessa onki hyvää saada tällänen päähänpisto. Kampaajalle seuraava mahdollinen aika olis vasta tiistaina, ja minähän en sinne asti jaksa odottaa. Halusin kuitenkin näistä kamalista homehiuksista eroon! Otin sit paljoakaan harkitsematta sakset käteen ja leikkasin. Pituutta lähti ihan hirveesti, vähän enemmänki ku ehkä ajattelin... Tästä postauksesta (klik) pääsee kattomaan mun hiustilanteen ennen leikkaamista...

Mulla on ennenkin tullut tälläsiä hiuspäähänpistoja, joten tää ei oo mikään uus juttu. Kun vähän aikaa sitten, viime kuussa leikkasin kampaajalla tukasta 10-15cm pois, aattelin nyt, että ihan sama menkööt loputkin hiukset. Nyt mulla on sitten tällänen melkein polkkatukka... Ja kuten huomaatte, myös etuhiukset! Se oli tyhmin päähänpisto tällä erää, mut minkäs teet enää. Jos en olis leikannu etuhiuksia, mulla olis nyt tasamittaset hiukset, vihdoinkin. Mut on mulla ennenki ollu lyhyet hiukset ja etuhiukset yhtäaikaa, eikä siitä niin montaa vuotta edes ole, koska se oli lukion ykkösellä! Tässä kaks kuvaa niiltä ajoilta:
Miten ihmeessä mun latvat sitten näyttää vaaleenpunasilta (okei hiukset on kyllä suihkun jäljiltä vähän märät ni ei näy niin selkeesti)? Koska olisin joutunu leikkaamaan vielä 10cm lisää hiusta, jos olisin halunnu kaikista homeensinisistä hiuksista eroon, ja sitä en enää halunnut. Joten keksin "neutralisoida" sinistä väriä pinkillä colormaskilla! Sekotin pinkkiä hoitoaineeseen ja levitin latvoihin. Pesin suihkussa pois ja siniset oli luojankiitos kadonneet, jäljellä on hentoa vaaleanpinkkiä, jota ei oikeestaan edes meinaa huomata. Ja se ei haittaa, tarkotus oli vaan häivyttää se vihreys pois.

Okei tää on edelleen aika järkytys. Siitä on nyt 1,5h ku leikkasin nää, ja oivoi kaduttaa mut ei voi oikein enää mitään. Yritän tykätä näistä, vaikka se tällä hetkellä vähän vaikeeta onkin. 
 Jos olisin tajunnu kokeilla pitkiin hiuksiin sitä pinkkiä colormaskia, josko se olis auttanu eikä ois tarvinnukkaa leikata ollenkaan? Ärsyttää, tein asiat vähän väärässä järjestyksessä. Ja etuhiukset olisin voinu jättää leikkaamatta. Mut tälläset nää nyt on ja sillä siisti. Jos mun hiushistoria yhtään toistaa itteään, ni seuraavaks vedän hiukset punasella. Mut sitä saatte vielä odotella, antaa näitten nyt olla. Ainakaan ei oo enää kuivia latvoja, vaan hiukset on "paksut" ja hyväkuntoset.

Kertokaa mitä te tykkäätte mun uusista hiuksista?

24 kommenttia:

  1. Oiih noihan on ihanat tollasina! Etuhiukset sopii sulle paremmin kun hyvin.:3 Ja heii polkkatukat on muotiii nyt! :)

    VastaaPoista
  2. noh, olisihan toki ollut vielä toi vaihtoehto c) odottaa, ees siihen kampaajaan. tuskin olis myöskään ollu tosissaan kuolonkamalaa odottaa siihen et se sininen haalistuu kokonaan. on noi kuitenkin ihan kivat mun mielestä tai sopii hyvin (ehkä paremminki ku pitkät), mut ei varmaa lohduta jos et ite tykkää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyl mä silleen tykkään, mut on vaan vähän hassua tällänen yhtäkkinen muutos!

      Poista
  3. Voi kun oisit malttanu oottaa kampaajalle aikaa. Kyllä noi sun hiukset mun silmään näyttää kuivilta vieläkin. Pitäskö sun pitää taukoa nois hiuskokeiluissa...

    VastaaPoista
  4. Nää lyhyemmät hiukset sopii sulle kyllä yhtä hyvin kuin pitkätkin :)

    VastaaPoista
  5. Musta noi on tosi hyvän näköset ja tosi eloisat! Otsiskin kivaa vaihtelua, jos kaduttaa niin se kyllä kasvaa nopsaan! tietysti radikaaliin muutokseen kestää hetki tottua :)
    Mutta tykkään ite tosi paljon!

    VastaaPoista
  6. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  7. Jestas, näähän on IHANIMMAT pitkään aikaan!!! ♥____♥ Oikeesti vau! (Ja lisäks oot leikannu viel ite, miten hitossa osasit?!) Nää on oikeesti ihan sairaan ihanat! Keep!! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. höpsö kiitos ♥ emmätiiä miten "osasin", leikkasin vaa jotenki ja tälläset niistä tuli :D

      Poista
  8. Ihanathan noi on, vautsi! Sopii sulle tosi hyvin mielestäni :-)

    VastaaPoista
  9. OI IHANAT ❤ miten sä osasit leikkaa ite noin hyvin? :o

    ❤: jemina

    VastaaPoista
  10. Uuuh näyttää tosi kivoilta!! ♥ ihanat! osaatpa leikkaa hyvin! :)

    VastaaPoista
  11. Musta otsis sopii sulle vaan ihan sairaan hyvin! :-D :-) ja toi pituuskin on ihanan pirtee! ♥

    VastaaPoista
  12. Kaikilla on eri hiuslaatu, mutta kannattaa tosiaa olla vaa värjäämättä tai sitten jos haluat väriä niin laittaa just Colormaskia :) Mä itse leikkasin joku yli 10cm hiuksista alkuvuodesta ja nyt jo kasvanut aika paljon. Mun hiukset kyllä kasvaa aika nopiaa, mutta hiuksille tekee hyvää ku leikkaa niitä :) Sopii kyllä hyvin noi hiukset sulle!

    VastaaPoista
  13. pidä taukoa värjäämisestä niin kauan että sulla on omaa hiusta koko pituudelta ettei oo kärsinyttä hiusta ja värjää sit uudestaan punaseks, punaset hiukset on parhaat mitä sulla on ollu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii... kiitos :) itekki kyl rakastan punasia hiuksia!!

      Poista