sunnuntai 31. joulukuuta 2017

v u o s i ♥ 2 0 1 7

 Vuoden 2017 viimeinen päivä. Tuntuu erikoiselta olla onnellinen tässä hetkessä, eikä vain toivoa ensi vuodesta parempaa ja onnellista. On ihanaa olla onnellinen nyt, mutta toivon että onni jatkuu ensi vuonnakin. Tähän vuoteen on mahtunut todella paljon kaikkea, erityisen paljon asioita, jotka on tulleet mulle itsellekin täytenä yllätyksenä. Vuosi sitten uutena vuotena en tainnut olla erityisen toiveikas tästä vuodesta. Tavoitteena oli kai lähinnä selviytyä.

Kaikki on mennyt vuoden loppua kohden tosi onnellisesti ja hyvin. On tosiaan tapahtunut paljon kaikenlaista, myös huonoa ja ikävää. Elämä ei koskaan oo pelkkää huonoa, jossain vaiheessa on pakko tulla hyväkin päivä. Tänä vuonna oon erityisesti huomannut sen, ettei elämää voi ennustaa ja mikä tahansa on mahdollista, vaikkei itse edes uskoisi siihen.

Kerron jokaisesta kuukaudesta pääkohtia ja ajatuksia. Joidenkin kuukausien kuvasaldo on jäänyt niin minimaaliseksi, että kollaasiin tuli vain kaksi kuvaa, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Täytyy myöntää, etten muistaisi puoliakaan asioista, ellen lunttaisi tässä samalla vähän kalenterista...
 Tammikuussa...

... vuosi vaihtui muuton merkeissä, kun muutin mun ensimmäisestä omasta kodista toiseen asuntoon.

... kävin Tampereella Annin synttäreillä Marin kanssa.

... aloitin lastenohjaajaksi opiskelun.

... aloin laskemaan viikkoja kesälomaan.

... aloitin vapaaehtoistoiminnassa pikkulapsiperheiden tueksi.
 Helmikuussa...

... järjestin vapaaehtoistoiminnassa ystävänpäiväjuhlaa lapsiperheille, suunnittelin ohjelmaa ja tein lapsille kasvomaalauksia ja kampauksia.

... ompelin itelleni valtavan vaaleanpunaisen tyllihameen kyseiseen ystävänpäiväjuhlaan.

... olin Camillalla yötä Helsingissä.

... suoritin EA1-kurssin.

... Lahdessa järjestettiin hiihdon MM-kisat ja lähettiin Marin kanssa turistitungosta pakoon Lontooseen.
 Maaliskuussa...

... neljä ensimmäistä päivää vietettiin vielä Lontoossa shoppaillen.

... Camilla tuli mun luokse Lahteen yöksi.

... olin serkun tupareissa.

... soitin pitkästä aikaa kitaraa, kun koulussa oli tehtävänä kasata lastenlauluista musiikkikansio ja innostuin vähän soittamaankin.

... kävin Annin luona Tampereella.

... lähdin sponttaanisti yksin teatteriin ja olin päätöksestä hyvin onnellinen.
 Huhtikuussa...

... näin pitkästä aikaa Juliaa, joka tuli Turusta mun luokse käymään.

... kävin ensimmäistä kertaa äänestämässä.

... lähdettiin Saran kanssa Helsinkiin ja vietettiin kiva päivä Sannan ja Ronjan kanssa.

... treenattiin Idan kanssa koirien näyttelyjuttuja niin Islan, kuin Alman ja Murunkin kanssa.

... Ida osallistui Islan kanssa mätsäriin ja Isla suoriutui tosi hienosti!

... Alina tuli mun luokse Lahteen yöksi.
 Toukokuussa...

... käytiin Saran kanssa Irinan keikalla ja siitä jäi tosi hyvä fiilis.

... pukeuduttiin Suvin kanssa merirosvoprinsessoiksi ja pidettiin päiväkodin perhetapahtumassa merirosvoteemaista temppurataa.

... tein älyttömät määrät koulujuttuja, palautettavia tehtäviä kertyi kymmenittäin toukokuulle.

... kävin yksin leffassa kattomassa Onneli&Anneli ja Salaperäinen muukalainen.

... menin Helsinkiin Maijalle yöksi ja suunniteltiin kesän reissua.

... olin viikonlopun rakkaan pikkuprinsessan kanssa.

... kesäloma alkoi 22. toukokuuta ja olin siitä valtavan helpottunut.

... kesäloman ensimmäisenä päivänä lähdin lentokentälle ja lensin viikoksi Tukholmaan hostperheen, Julian ja kummien luokse.

... olin Tukholmassa äärettömän onnellinen ja itketti palata Suomeen.

... viimeisenä päivänä toukokuussa lähetin kaksi työhakemusta.
 Kesäkuussa...

... leikkasin kampaajalla ihan vähän latvoja ensimmäistä kertaa 1,5 vuoteen.

... lopetin Netflix-tilauksen koska se vei liikaa aikaa mun elämästä.

... tapasin Blogitiimin Jennyn ja Kristan Tampereella piknikin merkeissä.

... kävin elämäni ensimmäisessä työhaastattelussa ja sain sen työn!

... olin viikonlopun Camillalla Helsingissä.

... josta menin suoraan Maijalle yöksi ja 20. kesäkuuta lähdettiin yhdessä aamulla lentokentälle ja kohti Ranskan seikkailua.

... koin elämäni seikkailun kun kierreltiin Maijan kanssa kahdestaan Ranskaa.

... Ranskan matkan jälkeen aloitin työt hyllyttäjänä ja tykkäsin kovasti siitä työstä.

... sain sen työn ansiosta unirytmin korjattua, kun joka työaamu oli pakko herätä viimeistään 04:30.
 Heinäkuussa...

... olin 18 päivää töissä ja opin hyllyttämiseen liittyvät asiat ja kehityin nopeammaksi siinä, jolloin sain ensimmäiset vihreät merkinnät työaikajärjestelmään.

... kävin Saran kanssa muutaman kerran kuvailemassa.

... vietin 22-vuotissynttäreitäni olemalla lapsenvahtina.

... olin pikkuprinsessalla yökylässä.

... käytiin Marin kanssa Ikeassa.

... sain houkuteltua Islan uimaan järveen ja käytiin monta kertaa yhdessä uimassa.
 Elokuussa...

... kävin päiväseltään Camillan luona Helsingissä.

... kesäloma loppui ja koulu alkoi, mun motivaatio oli ihan nollassa koko elokuun.

... uskalsin vihdoin soittaa terveyskeskukseen ja sain astmalääkereseptin uusittua, jolloin elämä helpottui kun alkoi saamaan henkeä.

... olin Hannin läksiäissynttäreillä.

... Kirkkonummella oli stabyhounien kesäpäivä, jonne tuli 70 stabia ja tuplamäärä koirien omistajia! Näkymä muistutti vähän 101 dalmatialaista leffaa.

... olin ensimmäistä kertaa poissa koulusta, kun olin kipeänä.

... kävin tutustumassa tulevaan päiväkotiharjottelupaikkaan ja tulin siitä iloiseksi.

... lopetin työt hyllyttäjänä elokuun lopussa, kun työharjoittelu alkoi.
 Syyskuussa...

... vietin arkipäivät päiväkodissa työssäoppimisessa ja nautin siellä olemisesta tosi paljon. Päivät vaan venyi tosi pitkiksi ja voimat kävi vähiin.

... kävin Saran kanssa Theatrum Olgan Suvakkikuppilassa ja katsoin kaksi muuta kuppilaa livestreamina facebookin kautta.

... pohdittiin kahden koulukaverin kanssa tutkintotilaisuussuunnitelman kriteerejä mun luona yksi ilta vadelmasuklaajuustokakun voimin.

... olin viikonlopun Alinan luona Tampereella.

... käytiin äitin ja Islan kanssa kylässä Islan koiraäidin ja sen omistajien luona.
 Lokakuussa...

... tein yötä päivää tutkintotilaisuussuunnitelmaa ja suunnittelin ohjauksia tutkintotilaisuuspäiville päiväkotiin ja olin äärimmäisen stressaantunut.

... suoritin ensimmäisen tutkintotilaisuuteni kolmepäiväisenä ja sain arvosanaksi K3!

... varasin matkan Tukholmaan syyslomalle, jotta saan jostain voimaa ja on jotain mitä odottaa.

... toinen työssäoppimisjakso alkoi heti ensimmäisen perään ja kesti aika kauan tottua siihen harjoitteluun, lapsiin, toimintaan ja paikkaan.

... syysloman olin Tukholmassa hostperheen luona ja siksi aikaa unohdin kaikki Suomen murheet ja olin kaikesta siellä olleesta stressistä huolimatta äärettömän onnellinen, kun sain hetken elää "au pair-arkea", vaikka olinkin lomalla siellä. Halusin laittaa aamupalan, hakea lapsia koulusta, pestä pyykkiä ja siivota. Se tuntui luksukselta verrattuna Suomen arkeen.

... tein suunnitelmia keväälle opiskelun osalta. Niistä kerron vähän myöhemmin toisessa postauksessa lisää!

... ensilumen sataessa kävin metsässä aamulenkillä ottamassa Islasta joulukorttikuvia.
 Marraskuussa...

... väänsin jälleen kerran tuskissani tutkintotilaisuussuunnitelmaa toisen harjoittelun näyttöä varten.

... kävin Svenska Dagen familjefestissä Merituulin kanssa ja tuntui, etten olisi edes Lahdessa. Olin onnellinen siellä sen hetken.

... suoritin EA2-kurssin.

... Maija tuli mun luokse Lahteen yöksi.

... osallistuin Surunauhan kynttiläkulkueeseen itsemurhan tehneiden muistoksi.

... yritin neuloa villasukkia pikkuprinsessalle joululahjaksi.

... pidin todella onnistuneen tutkintotilaisuusviikon ja olin itseeni ja suoritukseeni aidosti tyytyväinen.

... käytiin Marin kanssa Ikeassa perinteiden mukaisesti.
Joulukuussa...

... kevään opiskelusuunnitelmat varmistui ja ne asiat lähti etenemään kunnolla.

... kävin Suvi Teräsniskan Elämäni ilta -konsertissa Hartwall Arenalla ja itkin silmät päästäni, surusta ja onnesta.

... panikoin tutkintotilaisuuden arviointikeskustelua, mutta lähdin sieltä häkeltyneenä K3:sen paperit kädessä ja paljon positiivista palautetta saaneena.

... olin Helsingissä Camillan luona viikonlopun.

... olin elämäni hienoimmissa ylioppilasjuhlissa, kun juhlittiin Annin ylppäreitä. Olin valtavan ylpeä Annista ja liikuituin siellä kyyneliin onnesta.

... tutustuin ihmiseen, joka on tehnyt mut äärettömän onnelliseksi.

... suoritin hygieniapassin.

... Alina tuli mun luokse yöksi.

... olin Helsingissä päivän Maijan kanssa shoppaillen joululahjoja ja vaihtaen kuulumisia.

... vietin yllätyspikkujouluja kolmen rakkaan ihmisen kanssa omassa olohuoneessani.

... koulujuttujen palautuspäivät pääsi taas kerran yllättämään ja johti koko yön valvomiseen. Yö oli kuitenkin tehokas, koska sain luettua erityisruokavaliotenttiin, palautettua referaatin lapsiperheiden ravitsemussuosituksista, täytin erityisruokavalio-aiheisen aineiston loppuun, suunnittelin kokonaisen lautapelin, jonka tein myös viimeisen päälle yön aikana ja kirjoitin pelistä vielä raportin, jonka palautin Moodleen aamuneljältä.

... joululoma alkoi koulusta ja sen jälkeen oon yrittänyt ottaa rennosti ja nähdä rakkaita ihmisiä.

Kaikenkaikkiaan tää vuosi on ollut aika uskomaton. Olen onnellinen. ♥

13 kommenttia:

  1. Ihana kuulla et sulla oli hyvä vuosi! :)

    VastaaPoista
  2. Sun vuosi on vaikuttanut kivalta, ja kivat kuvat myös!

    https://jasukuvaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Kuulostaapa sun vuosi ihanalta ja tapahtumarikkaalta!
    Ja upeat hiukset sulla tuossa joulukuun kuvassa :)

    VastaaPoista
  4. Ihanaa, että sinulla on ollut hyvä vuosi! On tapahtunut paljon ja olet saanut tosi paljon aikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kivaa vaihtelua, että kokonainen vuosi onnistuu olemaan ihan hyvä ♥ Toivon tästä vuodesta yhtä hyvää, ja parempaa!

      Poista
  5. Olisi ollut kiva nähdä kuva siitä ystävänpäiväjuhlaan tekemästäsi tyllihameestakin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua harmittaakin, kun en sillon tajunnut ottaa siitä asusta kuvaa! Mutta tyllihame on edelleen (tottakai) tallessa, joten eiköhän siitä vielä kuva saada blogiinkin :)

      Poista
  6. Sinun hiukset on kyllä todella ihanan pitkät!

    VastaaPoista
  7. Ihanaa, että oli hyvä vuosi! :) Onnea huipuista arvosanoista!

    VastaaPoista