lauantai 30. joulukuuta 2017

Vuoden 2017 tavoitteiden toteutuminen

Tämän vuoden ensimmäisessä Blogitiimipostauksessa tammikuussa mietin tavoitteita tälle vuodelle. Nyt kun vuosi alkaa olla lopussa, on hyvä aika miettiä tavoitteiden toteumista. Onko kaikki toteutunut, mikä ei ole toteutunut, mikä on tullut yllätyksenä?

Alkuperäisen tavoitepostauksen pääsee lukemaan täältä (klik)!
"Koulu alkaa virallisesti 9 päivän päästä! -- Mun tavote opiskeluun liittyen on, että valmistun sieltä koulusta. Vaikka se ei vuoden 2017 aikana ehdikkään tapahtua, mut jo ens vuonna pitäis valmistua, joten nopeella tahdilla pitää suorittaa opintoja. Työn liitin tähän kategoriaan myös, koska syyslukukausi tulee olemaan melko työssäoppimis-painotteista, vaikka se onkin työssäoppiminen eikä varsinainen työ."

Muunmuassa noin kirjoitin mun työhön ja opiskeluun liittyvistä tavotteista. Mä uskaltaisin sanoa, että tavoite on ehdottomasti toteutunut. Opinnot on edenneet aikataulussa ja valmistumiseen on enää alle 11 kuukautta! Syksy meni suorittaessa kahta 5 viikon työssäoppimisjaksoa putkeen, toinen päiväkodissa ja toinen kerhossa. Vuoden yllättävä käänne työasioissa oli mun "kesätyö", joka ei ollut varsinasesti kesätyö mutta ajoittui silti pääosin kesään. Se ei kuulunut suunnitelmiin, mutta olipahan kokemus sekin.
 "Vapaa-ajalle mä en halua edes asettaa mitään suuria tavotteita, koska mulle on ihan riittävästi tavotetta siinä, että valmistun koulusta. Mut on pieniä tavotteita, jotka osaltaan tukee tätä opiskelu-tavoitetta. Ensimmäisenä ihan jo se, että nukkuisin tarpeeks. -- Koulun alkaessa on pakko mennä ajoissa nukkumaan, et jaksan herätä aamulla. Tavotteena on myös, että viettäisin aikaa vaan niiden ihmisten kanssa, jotka saa mut hyvälle tuulelle. -- Haluan matkustaa! Yks matka onkin varattuna jo, mut sen lisäks haluan matkustaa Tukholmaan monta kertaa, ja viipyä siellä pitkään! Haluaisin myös panostaa enemmän blogiin tänä vuonna."

Vapaa-ajalle mun tavoitteina oli siis nukkua riittävästi, olla ihanien ystävien kanssa, matkustaa (erityisesti Tukholmaan) ja panostaa blogiin. Ensimmäinen tavoite nukkumisesta ei ole toteutunut. Alkuvuosi meni huonosti, kevät kohtalaisesti, kesä hyvin, syksy erittäin huonosti. Mutta hengissä ollaan univajeesta huolimatta.

Mä oon ollut paljon ihanien ystävien kanssa, tutustunut myös moniin uusiin ihaniin ihmisiin!! Oon siitä todella todella onnellinen.

Mä oon matkustanut sen verran, että hyväksyisin tavoitteen toteutuneeksi. Helmikuussa Lontooseen, toukokuussa Tukholmaa, kesäkuussa Ranskaan ja lokakuussa taas Tukholmaan. Tukholman kohdalla olisin toivonut, että oisin viipynyt siellä paaaaljon pitempään.

Blogiin panostaminen on epäonnistunut ihan täysin. Surkeimpina kuukausina on tullut vain yksi postaus, ja sekin on ollut Blogitiimipostaus, se "pakollinen" joka pitää blogin elossa. Se tavoite siirtyy myös vuodelle 2018.
"Yks yleisimpiä ihmisten lupauksia ja tavotteita uudelle vuodelle on joku liikuntaan liittyvä juttu. "Hankin kuntosalikortin, rupeen käymään lenkillä, alotan juoksemisen...". Mut liikunnalle mulla ei ole yhtäkään tavotetta. Mun kiinnostus liikuntaa kohtaan on miinuslukemilla ja siitä syystä myös motivaatio siihen on täysi nolla. Ainut liikunta mitä harrastan vapaaehtosesti ja omasta tahdosta, on lenkit Islan kanssa. Koiran kanssa lenkit vaikka metsässä on hauskaa, enkä mä mee sinne tippaakaan itteni takia, vaan koiran. Joskus mennään parin tunninkin lenkkejä, mut jos Islaa ei olis, niin en lenkkeilis metriäkään."

Liikunnan kanssa mun "tavoite" ei ole mennyt ihan suunnitellusti. Kesällä työmatkat toi yllättävän päivittäisen urheilusuorituksen mun elämään, kun pyöräilin parhaimmillaan 15km päivässä työmatkoja. Alkusyksystä saatoin jossain mielenhäiriössä käydä myös lenkillä, ilman Islaa. Islan kanssakin oon kyllä käynyt lenkillä, mutta sehän mun tavoite olikin...

Blogitiimi
"Blogitiimin suhteen mulla ei oo omia tavotteita, mut yhdessä ollaan juteltu muitten tyttöjen kanssa, että voitais yrittää nähdä tänä vuonna. On aina hauskaa tavata uusia ihmisiä, saa nähdä miten onnistutaan aikatauluttamaan näkeminen, ku asutaan eri puolilla Suomea ja on niin erilaisia elämäntilanteita kaikilla, mut aina voidaan yrittää! Odotan myös ihan innolla, mitä yhteisiä postauksia keksitään tälle vuodelle!"

Me nähtiin Jennyn ja Kristan kanssa kolmistaan kesällä pienenpienen Blogitiimitapaamisen merkeissä. Kaikkien tiimiläisten aikataulut ei sopinut yhteen, mutta oli kiva tutustua paremmin Jennyyn ja Kristaan! Tän vuoden tiimipostaukset on ollut myös aiheiltaan kivoja. Mun suosikkeja on ollut Elämäni 5 saavutusta (klik), postaus kateudesta (klik), 10 faktaa (klik) ja postaus itsetunnosta (klik).

Muut
"Muita tavotteita tälle vuodelle on aika vähän. Jokavuotinen tavote on oppia lisää ruotsia ja kehittyä siinä lisää. Tänä vuonna haluan myös Johanna Kurkelan konserttiin pitkästä aikaa, kun viime vuonna ei onnistunut päästä yhteenkään konserttiin. Haluan olla onnellinen tänä vuonna, mitä ikinä se sitten tarkottaakaan. Tuntuu, että mun onni kestää noin yhden päivän, ja sitte tulee taas joku katastrofi. Siitä syystä haluankin karsia kaiken ylimääräsen draaman ja negatiiviset ihmissuhteet pois mun elämästä. Pääsen paljon helpommalla niin, ja voin ehkä joskus sitte ollakki onnellinen."

Muiden tavoitteiden osalta koen onnistuneeni niiden toteuttamisessa, paitsi en valitettavasti Johanna Kurkelan konsertin kohdalla, koska Johannalla ei oo nyt kiertueita tulossakaan... Oon oppinut lisää ruotsia ja kehittynyt siinä paljon. Onnellisuus on myös astunut mun elämään. Jonkun verran uskallan sanoa, että oon onnistunut karsimaan ylimäärästä draamaa pois mun elämästä. Kaikki on hyvin.

Vuosi 2017 on ollut siis hyvin onnistunut kokonaisuutena. ♥

1 kommentti: