lauantai 1. joulukuuta 2018

Blogitiimi - Joululahjaidea

Joulukuun Blogitiimipostauksessa aiheena on joululahjat. Mä oon joka joulu antanut mun hyville ystäville joululahjoja ja musta joululahjojen antaminen on tosi kivaa. Niiden valitseminen, ostaminen ja tekeminen jo antaa hyvää mieltä, kun mietin miten lahjansaaja tulee ilahtumaan.
Kuitenkin tuntuu, että kaikilla on jo kaikkea. Ei ole lopulta joululahjan vuoksi järkevää ostaa "kunhan vain jotain"-krääsää, jos lahjansaaja ei ihan oikeasti tarvitse sitä tuhannetta kynttiläpakettia tai suklaarasiaa. Mä mietin, että olisin tänä jouluna tehnyt kaikki lahjat itse. Mutta koska syksy on ollut järkyttävää kaaosta ja kiirettä, en oo kertakaikkiaan kerennyt sellaiseen. Tuntuu kurjalta, mutta ei ole ollut aikaa. Sitten sain paremman idean.
Tänä jouluna mä päätin, että lahjoitan joululahjan hyväntekeväisyyteen. Kauppakeskuksissa ja joissakin kaupoissa on Joulupuu-keräyksen joulukuusia. (linkki facebook-sivuille) Niihin viedyt lahjat lahjoitetaan ainakin tänä vuonna Lahdessa niille lapsille, jotka ovat lastensuojelun piirissä, huostaanotettuina, sijaisperheessä, lastenkodissa tai muutoin perhetilanteen vuoksi jäisivät ilman joululahjaa.
Lahjoitan yhtä monta lahjaa lapsille, kuin mulla on ystäviä, joille olisin ostanut joululahjan. Jokainen mun ystävä siis jää käytännössä ilman joululahjaa, mutta mä toivon että jokainen heistä osaa arvostaa sitä, että joku lapsi, joka voisi muussa tapauksessa jäädä ilman lahjaa, saakin hänen ansiostaan paketin. Tää on mulle tosi tärkeä juttu ja mä toivon koko sydämestäni, että jokaisella lapsella olis ihana joulu. Mä haluan auttaa siinä osaltani.
Ihanaa joulunodotusta kaikille ♥

"Koodi blogin tuomiseksi Nouwiin: 8999106540"

1 kommentti: